God Gammeldags fiskegrateng er 40 år!

Nordmenn har spist over 100 millioner fiskegrateng-middager siden 1980!

40 år etter lanseringen opplever klassikeren «God Gammeldags Fiskegrateng» fra Findus ny vekst.

I 2020 er det 40 år siden Findus lanserte middagsklassikeren «God Gammeldags Fiskegrateng», og fortsatt er interessen stor blant forbrukerne.

Tross økt konkurranse i markedet, vokser «God Gammeldags Fiskegrateng» med hele 18% i 2019.

«God Gammeldags Fiskegrateng» fra Findus var i 2019 den suverent bestselgende fiskegratengen i Norge, og det største volumproduktet av all fryst fisk i norsk dagligvare.

Beregninger fra Findus basert på historiske salgstall gjennom 40 år, viser at «God Gammeldags Fiskegrateng» har blitt servert til over middag mer enn 100 millioner ganger siden 1980.

Populær blant både voksne og barn

Markedsdirektør hos Findus, Malin Valdal Corneliussen, tror det er flere grunner til at «God Gammeldags Fiskegrateng» er populær blant så mange nordmenn år etter år.

-Fiskegratengen vår har en mild smak, som er lett å like, også for barn. For mange unge er det en introduksjon til det å bli glad i fisk. Mange voksne kjøper i dag «God Gammeldags Fiskegrateng» etter å ha blitt introdusert for den da de var små. I tillegg er det mange eldre som har vært trofaste forbrukere siden lanseringen i 1980.

-Våre egne undersøkelser viser at kundene setter stor pris på fiskegratengen fordi den er sunn, lett å lage og noe de kan ha liggende klart i fryseren hjemme, sier hun.

I anledning 40 års-jubileet vil innpakningen til «God Gammeldags Fiskegrateng få ny design.

Markedsdirektør i Findus, Malin Valdal Corneliussen tror fiskegratengen vil holde på klassikerstatusen i over 40 nye år.

-«Fiskegrateng» var den 6. mest søkte matretten på Google i 2019. Det lover godt også for de neste 40 årene. I en tid hvor mattrendene skifter hyppig, er det gøy å se at «God Gammeldags Fiskegrateng» aldri går av moten, sier hun.

For mer informasjon og tilgang til bilder, kontakt:
Mona Wike
Brand Activation Manager, Findus