Mer grønt med Sprøbakte Grønnsaksfries

Fries av gulrøtter og aspargesbønner skal friste flere til å spise mer grønt

«Sprøbakte Grønnsaksfries» fra Findus gjør det enklere å spise grønnsaker til middag.

Nordmenn spiser i gjennomsnitt kun 110 gram grønnsaker pr dag. Det er langt unna det anbefalte daglige inntaket på 300 gram.

Nå vil Findus friste flere barn og voksne til å spise grønt, ved å tilby familiegrønnsaker på en helt ny måte i «Sprøbakte Grønnsaks Fries».

Den nye friesen er laget av gulrøtter, aspargesbønner og pastinakk.

- Mange lever en travel hverdag hvor de bytter mellom sju til ti retter. For å få nordmenn til å spise mer grønt, må vi tilpasse oss folks spisevaner, og gi spennende variasjon og god smak. Tilbakemeldingene så langt har vært veldig positive, sier markedsdirektør i Findus, Malin Valdal Corneliussen.

Følger opp suksessen med «Grønnsaks nuggets»
Den nye friesen kommer et halvt år etter at Findus lanserte «Sprøbakte Grønnsaks Nuggets» med stor suksess.

Siden lanseringen i september har det blitt solgt over 29 tonn med nuggets i Norge. Nuggetene har også fått mye oppmerksomhet både i Norge og internasjonalt.

Findus tror vi vil se en voksende etterspørsel etter nye grønnsakprodukter i fremtiden.

-Erfaringene med «Grønnsaks nuggets» viser at mange nordmenn, spesielt ungdom og unge voksne, ønsker flere grønnsaksalternativer i frysedisken. Fryst har en stor fordel ved at man kan tilby grønnsaker med tilsatt krydder eller en sprø panering, slik som disse produktene har. Det er veldig populært, sier markedsdirektør i Findus, Malin Valdal Corneliussen.

Om Findus:
Findus Norge AS har som mål å levere rene produkter med førsteklasses smak av utvalgte råvarer som kan nytes av alle hver dag. Findus Norge AS har ca. 300 ansatte og to fabrikker i Norge.

Findus eies av Nomad Foods, som er Europas ledende selskap innen frossenmat, og omsetter for ca. 2,2 mrd Euro. Nomad Foods har ca. 4600 ansatte og 13 fabrikker i Europa.

For mer informasjon og tilgang til bilder, kontakt:

Mona Wike
Brand Activation Manager, Findus