Fiskepinner som del av en sunn og god middag

Fisk inneholder en rekke næringsstoffer som bidrar til å holde oss sunne. I og med at det er så mange måter å tilberede fisk på, bør det ikke være vanskelig å spise de to–tre anbefalte fiskemåltidene i uka. Findus fiskepinner kan inngå som del av en sunn og god middag, som faller i smak hos både små og store. Og bonusen? De er laget av bærekraftig (MSC-merket) torsk, og deilig, sprø panering. Vil du finne ut hvor godt det er med fiskepinner, eller bare er på jakt etter enkel, sunn middagsinspirasjon med fisk, les videre om fiskepinnenes næringsgevinst.

Familiemiddager som er gode på flere vis

Å få barna til å spise frukt, grønnsaker og fisk kan være utfordrende – for ikke å glemme å få de til å prøve ny mat ved middagsbordet. Når det kommer til sunne middager for hele familien, har Findus det du trenger – alt fra gode og næringsrike fiskepinner til fargerike grønnsaker – som vi er sikre på at barna vil like. Den milde smaken og sprø paneringen til fiskepinnene, samt at de er enkle og raske å tilberede, gjør de til en favoritt på middagsbordet hos mange familier.

Hva er næringsinnholdet i Findus fiskepinner?

Vi vet at helse er viktig – det er derfor Findus fiskepinner er gode og næringsrike, laget med enkle, rene ingredienser, med et høyt fiskeinnhold og lite mettet fett. I Norge anbefales vi å spise to–tre fiskemåltider i uka. Det høye fiskeinnholdet i Findus sine fiskeprodukter gjør at du med god samvittighet kan servere de som fiskemåltid. Vi har flere typer fiskepinner (inkludert glutenfrie) som du kan se næringsinnholdet til på produktsidene våre. Vet du for eksempel at våre Matlyst fiskepinner er nøkkelhullmerket?

Alle våre typer av fiskepinner er smakfulle og med balansert næringsinnhold, slik at familien kan få i seg næringsstoffer som man trenger. Findus fiskepinner inneholder for eksempel lite salt og fett i forhold til pølser og kjøttboller, som er typisk mat man tyr til i en travel hverdag. Tilbereder du de i ovnen trenger du heller ikke tilsette matfett.

Hvordan sette sammen et balansert måltid?

Tallerkenmodellen er en enkel måte å sette sammen et balansert måltid på: Se for deg at tallerkenen er delt i tre like deler, og så har du fisk/kjøtt/belgfrukter på én del, grønnsaker på én, og karbohydrater som poteter, ris eller pasta på én – gjerne fullkornsprodukter. Vipps, så har du en sunn familiemiddag på kort tid.

Kort forklart har du med tallerkenmodellen dekket behovet for proteiner, karbohydrater og fiber, vitaminer og mineraler.

Du kan lese mer om hva som utgjør et sunt og balansert kosthold på sidene våre om ernæring.

Slik kan du lage sunn og god middag med fiskepinner

Smakfulle, praktiske og knasende sprø – fiskepinner har vært en favoritt å ha i fryseren hos mange familier opp gjennom årene. Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan du kan servere de til middag, men er du på jakt etter oppskrifter og inspirasjon kan vi foreslå fiskepinner i cæsarsalat. Og selvsagt favoritten hos mang en småbarnsfamilie: fiskepinner i lompe!



Uansett om du nyter de til lunsj eller middag, er Findus fiskepinner et godt tilskudd i et sunt og balansert kosthold, og en bra måte å få hele familien til å spise fisk på. Server de med potetmos og kokte gulerøtter, eller med salat i rundstykke for en enkel matbit når tiden ikke strekker helt til.